lördag 21 december 2013

Litet avbrott i fisket.....tog upp en gammal hobby igen

Ja då har man gått och skaffat sig en bil igen, men hoppas att man inte dyker ner i trimm träsket lika hårt som sist. Köpte en BMC mini saloon -70, bilen är demonterad när jag köpte den. Tanken är att återställa bilen till bättre än orginalskicket. Såhär såg bilen ut när jag köpte den


Nu har bilen demonterats till molekyler och alla delar ska genomgå en putsning och lackering. Elkablar ska dras om nya bromsrör, bromsar renoveras, samma sak med bak och fram vagn, motorn renoveras, all färg bort och svetsa ny plåt där det behövs. Ni som hållt på med bilar vet vilket hästjobb detta är


3 månader efter inköp så ser bilen ut såhär, har ca 2-3 timmars blästring kvar på bilen och sen en heldag med svetsjobb. Sen kan man lägga på grundfärg och lack och börja bygga ihop bilen så smått vart efter.

Har funderat på att ha bilen som orginal men känner mig själv såpass bra att jag kommer inte nöja mig med det utan tar det ett steg för långt igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar