måndag 13 februari 2012

Mina dagsländor inför 2012

Nu har man bundit klart dagsländorna i foam som jag ska ha med mig 2012. Givetvis kommer jag att kompletera med traditionella små torrflugor då foam är svårt att hantera när det blir riktigt små flugor. Dessa flugor är från 25mm till 13mm storleksmässigt. Skulle det hända att fisken bara tar beatis och den mindre varianten så kan det vara skönt att ha några mindre traditionella torrisar i asken. Vilka det blir har jag inte bestämt mig för än eller om jag skall låta klinkhammer sköta den biten. Klinkhammer har jag redan ett helt arsenal av. En bra allround fluga som funkar i de flesta lägen. Men här kommer bilden på foamdagsländorna iaf.


Om det är någon som undrar över nått hojta till, alla dessa flugor är relatvt enkla att binda och tar inte lång tid att göra.

Nästa steg blir och göra dessa varianter till nymfer och eventuellt kläckare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar